5 gode råd

Opdateret den 20. juni 2017 - Copyright © All Rights Reserved

Rikke Struve

*UDVIKLER MENNESKER*

 

5 gode råd

 

1. Mærk efter

Noget af det vigtigste du kan gøre for at takle din stress er, at mærke efter og blive bevidst omkring dine stress-signaler.

Anerkend du har behov for støtte og hjælp til at komme på rette vej igen.

 

2. Gå din stress ud af kroppen

Stress påvirker din krop med stresshormoner, dem kan du komme til livs ved at gå nogle lange ture. Dyrk kun træning, der kan tilføre dig ro i kroppen som gå- og cykelture, yoga og andre motionsformer, der ikke får pulsen op.

 

3. Sov godt

Når du er stresset går det ofte udover din søvn. Prøv at lave en fast sengetid og sluk for alt, der kan 'larme' 1 time inden.

Sluk telefon, tablet, computer, TV og gør dig klar i tankerne til at sove.

 

4. Gå efter dine henimod-værdier

Dine henimod-værdier er de værdier du gerne vil have i dit liv. Overser du dine værdier og bare lever liver som andre synes du skal leve livet, kan det føre til stress.

Observer dine værdier og lev efter dem.

 

5. Udøv nærende aktiviteter

Du bruger meget energi når du er stresset, så derfor skal du holde fokus på de nærende aktiviteter. Fokuser på hvilke handlinger, der tager din energi og hvilke handlinger, der giver dig nærende energi.

 

HUSK du altid har et valg!

 

Kontakte mig på 40 263 442 eller på rikke@rikkestruve.dk.

 

Tilbage